Met extra dossier (interview met Charel Cambré en Marc Legendre door Ronard Grossey met extra beeldmateriaal).
Het verhaal speelt zich niet in het heden af, maar is gesitueerd in de jaren 1960. Piet, Bert en Susan zal je dus niet plots met de smartphone naar elkaar zien bellen of facetimen.
De bedoeling is een pretentieloos, simpel verhaal in de geest van Pom, waarvoor Cambré en Legendre heel wat richtlijnen en beperkingen kregen opgelegd van de erfgenamen, die nauwlettend toekeken op het maken van de strip. Zo mocht Charel Susan, in de jaren 1950 al een vrijgevochten vrouw, niet te sexy tekenen.
Zakenman Gino Cipolla heeft samen met een geniale soepselder een ophefmakend dieetboek geschreven. Maar tijdens een signeersessie wordt de selder voor de ogen van Susan door twee als konijnen verkleedde valsaards gestolen. Susan, Piet Pienter en Bert Bibber zetten de achtervolging in en weten de selder te bevrijden, maar even later loopt een rare Mongool ermee weg.
Gino Cipolla is ontroostbaar, zeker wanneer het losgeld zo waanzinnig hoog blijkt dat niemand in staat is het te betalen. Dat is echter zonder Susan gerekend. Niet dat zij bereid is om het fortuin op te hoesten, maar ze gaat wel met Piet en Bert achter de ontvoerders aan.
• | “Morgen Verschijnt" | |
• | 17. | De vloek van Toetan Kanon |
• | 27. | Het geval Warwinkel" |
• | 41. | Systeem Kleerkast |
• | 42. | De supersonische schokgolf-oscilator |
• | 43. | Intermezzo in Hamaj Oewait |
Wij bieden je de mogelijkheid om op de hoogte gehouden te worden bij het verschijnen van nieuwe, of door je gezocht uitgaven. Je dient hiervoor ingelogd te zijn.